// Medytacja transcedenta/na

Medytacja transcedenta/na

Do transcendentalnych (łac. transcendens przekraczać, postępować) ćwiczeń medytacyjnych szczególnie potrzebne jest ciche i nieco zaciemnione pomieszczenie. Niezwykle ważne jest wprowadzenie siebie w stan odprężenia, który ćwiczenie powinien jeszcze pogłębić. Zajmujemy wygodną pozycję siedzącą. Początkujący mogą siedzieć na krześle z wysokim oparciem. Stopy ustawione równolegle, tułów wyprostowany, wzrok skierowany przed siebie, powieki lekko przymknięte. Ręce należy oprzeć o górne części ud. Palce dłoni lekko wyprostowane, prawa dłoń tak dotyka otwartej lewej dłoni, żeby kciuki stykały się. Początkowo można wspierać się plecami
oparcie krzesła, później należy starać się siedzieć prosto, bez opierania się. Czas medytacji wynosi 20 minut. Praktyka medytacyjna jest dość prosta, sprowadza się bowiem do powtarzania trzech sylab: om — ah — hum. Powtarzamy je w myśli i trzeba je zgrać z oddechem. Wdychając powietrze, powtarzamy sylabę om, wydychając powietrze — powtarzamy sylabę ah. Wydech powinien być dłuższy niż wdech. Po wydechu winna nastąpić pauza, podczas której powtarzamy sylabę hum. W miarę ćwiczeń czynności te winny przebiegać automatycznie, bez napięcia i bez zwracania na nie zbytniej uwagi.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *